serwisu www.pogotowiemedyk.pl

§ 1. Postanowienia ogólne

Właścicielem Usług jest Stowarzyszenie Zawodowe Ratowników Medycznych „Medyk”, ul. Zielonogórska 14,  67-100 Nowa Sól, wpisanym przez Sąd Rejonowym w Zielonej Górze VIII Wydział Gospodarczy KRS do Rejestru Stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod numerem KRS 0000682845 NIP 9252116304 REGON 367581053 adres e-mail: stowarzyszeniemedyk@gmail.com (dalej, jako „Usługodawca”).

  1.  Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady świadczenia usług, w tym także świadczenia usług drogą elektroniczną z wykorzystaniem serwisu www, warunki i zasady zakładania oraz prowadzenia konta Użytkownika, umożliwiającego Użytkownikowi składanie Zamówień oraz uiszczanie stosownych Opłat celem zawarcia przez Użytkownika Umowy o świadczenie Usługi prywatnego pogotowia ratunkowego.
  2. Serwis www stanowi usługę świadczoną drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.),świadczoną przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika, na podstawie Umowy, zawieranej pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą poprzez akceptację niniejszego Regulaminu przez Użytkownika oraz umożliwia zawarcie umowy na odległość.
  3. Niniejszy Regulamin jest integralną częścią Umowy o świadczenie Usług, w tym o świadczenie usług elektronicznych zawieranej z Użytkownikiem. Warunkiem zawarcia Umowy jest akceptacja niniejszego Regulaminu przez Użytkownika.
  4. Usługodawca udostępnia Regulamin Użytkownikom za pośrednictwem serwisu www przed zawarciem Umowy, w systemie teleinformatycznym oraz w sposób gwarantujący zapoznanie się z Regulaminem, jego pobranie, wydrukowanie oraz utrwalenie.
  5. Warunkiem rejestracji w serwisie www i zalogowania jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
  6. W niniejszym regulaminie pod następującymi pojęciami rozumie się:
  7. Cennik – cennik określający cenę brutto usług oferowanych odpłatnie w Serwisie, umieszczony przez Usługodawcę pod adresem pogotowiemedyk.pl,
  8. Usługa oznacza usługę prywatnego pogotowia ratunkowego świadczoną w ramach wybranego rodzaju Abonamentu,
  9. Abonament określa szczegółowe warunki usługi prywatnego pogotowia ratunkowego, w tym zakres uprawnień wchodzących w cenę Abonamentu oraz ceny dodatkowych świadczeń,
  10. Usługodawca – Stowarzyszenie Zawodowe Ratowników Medycznych „Medyk” ul. Zielonogórska 14,  67-100 Nowa Sól, wpisanym przez Sąd Rejonowym w Zielonej Górze VIII Wydział Gospodarczy KRS do Rejestru Stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod numerem KRS 0000682845 będący podmiotem leczniczym w rozumieniu ustawy o działalności leczniczej. Usługodawca prowadzi działalność leczniczą.
  11. Użytkownik – osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych, będąca Konsumentem, która zamówiła i korzysta z Usług określonych niniejszym Regulaminem lub zamawia Usługi dla wskazanej przez siebie osoby trzeciej,
  12. Ustawa o działalności leczniczej – ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tj. Dz. U. 2022.0.633 z późn. zm.),
  13. Ustawa o Państwowym Ratownictwie Medycznym – ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym,
  14. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. 2020. 287 z późn. zm.)

§2. Rodzaj usług i ich zakres

  1. Usługodawca świadczy odpłatnie Usługi prywatnego pogotowia ratunkowego.
  2. Serwis pogotowiemedyk.pl umożliwia Użytkownikowi składanie za jego pośrednictwem Zamówień na świadczenie przez Usługodawcę usługi prywatnego pogotowia ratunkowego w ramach wybranego Abonamentu.
  3. Usługa prywatnego pogotowia ratunkowego w ramach wybranego Abonamentu jest świadczona w rejonie działania zdefiniowanego na stronie www.pogotowiemedyk.pl.
  4. Usługodawca umożliwia jednorazowe wezwanie Prywatnego pogotowia ratunkowego poza Abonamentem.
  5. Zlecenie oraz ustalenie warunków innych usług niż prywatne pogotowie ratunkowe, a dostępnych na stronie www.pogotowiemedyk.pl następuje poprzez kontakt telefoniczny na numer 698691619 lub mailowy na adres: stowarzyszeniemedyk@gmail.com .
  6. Usługodawca jest prywatnym podmiotem leczniczym, który nie ma zawartej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia.

§3. Składanie zamówienia na Abonament

  1.  Celem zawarcia między Użytkownikiem a Usługodawcą umowy o świadczenie usługi prywatnego pogotowia ratunkowego w ramach Abonamentu, Użytkownik musi kolejno:
  2. wybrać żądany pakiet – rodzaj Abonamentu,
  3. wybrać okres świadczenia usług,
  4. wybrać opcję „Dodaj do koszyka”,
  5. po wyświetleniu warunków wybranego Abonamentu Użytkownik  wybrać opcję „Przejdź do płatności”
  6. podać następujące dane:
    a) Imię i Nazwisko
    b) adres e-mail
    c) telefon kontaktowy
    d) adres zamieszkania wraz z kodem pocztowym
    e) numer PESEL (należy podać ilość numerów PESEL adekwatną do ilości wybranych pakietów)
    f) wybrać formę kontaktu 
  1. Należy podać ilość numerów PESEL adekwatną do ilości wybranych pakietów. Wskazanie większej ilości numerów PESEL, niż ilość wybranych pakietów lub podanie błędnego numeru PESEL powoduje wstrzymanie realizacji Usługi, do czasu podania prawidłowego numeru/numerów, po uprzednim wezwaniu Użytkownika przez Usługodawcę na podany przez niego adres e- mail.
  2. Przed złożeniem zamówienia, Użytkownik zapoznaje się z treścią Regulaminu oraz Polityką Prywatności, a następnie w przypadku chęci dalszego korzystania z usługi, akceptuje ich treść.
  3. Po zakończeniu procesu składania zamówienia automatycznie zostanie przesłane na podany przez zamawiającego adres e-mail:
    • podsumowanie warunków zamówienia złożonego przez Usługobiorcę poprzez zakup na stronie www.pogotowiemedyk.pl odzwierciadlające treść Umowy zawartej między stronami,
    • Informację dla klienta zawierającego umowę na odległość,
    • Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy,
    • Regulamin.
  1. Użytkownik ma do wyboru dwie formy płatności:
    a) przelew tradycyjny:  Stowarzyszenie Zawodowe Ratowników Medycznych „Medyk” – BNP PARIBAS Bank Polska S.A.  4917500012000000003781462. Rozpoczęcie świadczenia usługi może zostać odłożone do czasu zaksięgowania wpłaty, po zaksięgowaniu płatności w przypadku minięcia przez usługobiorcę preferowanej daty i godziny świadczenia usługi, rezerwacja jest traktowana jak najszybciej to możliwe do przeprowadzenia,
    b) Ekspresowe płatności pobierane automatycznie, za pośrednictwem bramki szybkich płatności PayU.
  2. Użytkownik zobowiązany jest do podania danych zgodnych z prawdą, dokładnych i aktualnych, nie wprowadzających w błąd oraz nienaruszających praw osób trzecich.
  3. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść podanych przez siebie danych, jak również za wskazany adres e-mail oraz za ewentualne naruszenie praw osób trzecich w związku z  podanymi danymi, w szczególności numerami PESEL. Usługodawca informuje, że wszelkie treści przesłane ze wskazanego adresu e-mail, będą przypisane usługobiorcy.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wysyłania na adres e-mail, oraz numer telefonu podany przez Uprawnionego w trakcie rejestracji, komunikatów transakcyjnych związanych z funkcjonowaniem serwisu www i świadczeniem usług, w tym również informacji o aktualizacji serwisu www lub zmianach Regulaminu.

§4. Opłata

  1. Użytkownik zobowiązany jest do wniesienia z góry Opłaty za świadczenie Usługi prywatnego pogotowia ratunkowego zgodnie z ceną za usługę oferowaną w na stronie www.pogotowiemedyk.pl 
  2. Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
  3. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  4. W przypadku płatności kartą, termin realizacji liczony jest od momentu pozytywnej autoryzacji transakcji. Dostępne metody płatności: Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electornic, Maestro, przelewy internetowe, BLIK.
  5. Opłatę uważa się za uiszczoną wraz z momentem zaksięgowania środków na koncie Usługodawcy. Na żądanie Usługobiorcy Usługodawca wystawi fakturę VAT po dokonaniu stosownego zgłoszenia na adres e-mail:  stowarzyszeniemedyk@gmail.com 
  6. Wraz z uiszczeniem Opłaty dochodzi do zawarcia Umowy o świadczenie usług prywatnego pogotowia ratunkowego między Usługobiorcą a Usługodawcą  na warunkach wskazanych w Zamówieniu, w szczególności zgodnie z warunkami wybranego Abonamentu,
  7. Pomimo złożenia Zamówienia i wniesienia Opłaty, Usługa nie zostanie zrealizowane w przypadku podania przez Użytkownika danych w formie uniemożliwiającej poprawną realizację Usługi (błędny PESEL, błędne imię i nazwisko, podanie niewłaściwego adresu w chwili wzywania karetki). Brak możliwości zrealizowania poprawnej Usługi z takich przyczyn wskazanych nie stanowi podstawy do zwrotu Opłaty.

§5. Realizacja Usługi

  1. Po zaksięgowaniu Opłaty, Usługa będzie realizowana zgodnie z informacjami wskazanymi przez Użytkownika w Zamówieniu oraz z warunkami wybranego Abonamentu.
  2. Wezwania prywatnego pogotowia ratunkowego w ramach Abonamentu, następuje poprzez kontakt pod numerem alarmowym 699 713 999.
  3. Usługa przyjazdu prywatnego pogotowia ratunkowego odbywa się na adres wskazany przez Usługobiorcę w czasie zgłoszenia na numer alarmowy.
  4. Użytkownik może zlecić świadczenie innych Usług wchodzących w zakres oferty Zleceniodawcy także bezpośrednio w czasie przyjazdu prywatnego pogotowia ratunkowego do uprawnionego, podczas którego personel wykona badania/zabiegi ustalone z Usługobiorcą lub wykona transport medyczny do placówki ustalonej z Usługobiorcą. W takim przypadku rozliczenie świadczonych usług wykraczających poza zakres zagwarantowany w ramach wybranego Abonamentu lub zleconych poza Abonamentem następuje na podstawie karty wyjazdu ratunkowego zgodnie z warunkami wybranego Abonamentu lub cennika usług poza abonamentem. W karcie zostanie określony zakres usług pozostających do rozliczenia, cena, forma i termin płatności.
  5. Usługodawca zastrzega, iż możliwe jest zaistnienie sytuacji braku dostępności karetki pogotowia ratunkowego, z uwagi na świadczenie usług w tym samym czasie na rzecz innych podmiotów lub z innych przyczyn niezależnych od Usługodawcy, takich jak chociażby awaria techniczna pojazdu.
  6. W sytuacji braku dostępności wolnej karetki w chwili wezwania na numer alarmowy, Usługodawca natychmiast informuje o tym wzywającego karetkę. W przypadku uzyskania, podczas komunikacji z Usługobiorcą, wiarygodnej informacji, że on lub osoba której dotyczy wezwanie wymaga udzielenia natychmiastowej pomocy, osoba uprawniona do świadczenia usług medycznych udziela uprawnionemu pomocy dostępnymi środkami i z uwzględnieniem okoliczności, że świadczenia zdrowotne udzielane są drogą elektroniczną. Jeżeli ustalony został adres, pod którym uprawniony aktualnie przebywa, Osoba uprawniona do świadczenia usług medycznych może skontaktować się z numerem alarmowym 112 i wezwać pogotowie, chyba że okoliczności wskazują, że wezwanie pogotowia nie jest konieczne.

§6. Wezwanie prywatnego pogotowia ratunkowego poza Abonamentem

  1. Wezwania prywatnego pogotowia ratunkowego następuje poprzez kontakt pod numerem alarmowym 699 713 999.
  2. Do realizacji jednorazowego przyjazdu prywatnego pogotowia ratunkowego poza Abonamentem, wzywający musi podać następujące dane:
    A) Imię i Nazwisko
    B) numer PESEL
    C) adres, na jaki ma nastąpić przyjazd karetki,
    oraz udzielić odpowiedzi na pytania uzupełniające operatora numeru alarmowego.
  3. Rozliczenie przyjazdu prywatnego pogotowia ratunkowego wezwanego poza Abonamentem następuje na podstawie karty wyjazdu ratunkowego zgodnie z cennikiem na stronie www.pogotowiemedyk.pl.
  4. Wzywający może zlecić świadczenie innych Usług wchodzących w zakres oferty Usługodawcy, także bezpośrednio w czasie przyjazdu prywatnego pogotowia ratunkowego do uprawnionego, podczas którego personel wykona badania/zabiegi ustalone z Usługobiorcą lub wykona transport medyczny do placówki ustalonej z Usługobiorcą. W takim przypadku rozliczenie świadczonych usług następuje na podstawie karty wyjazdu ratunkowego zgodnie z cennikiem na stronie www.pogotowiemedyk.pl.
  5. W przypadkach określonych w ust. 3 i 4 niniejszego paragrafu w karcie zostanie określony zakres usług pozostających do rozliczenia, cena, forma i termin płatności.

§7. Rozwiązanie umów

  1. Usługobiorcy – konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od zawartej umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. 2020. 287 z późn. zm.). W takim wypadku konsument powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy w formie dokumentowej na adres e-mail Usługodawcy stowarzyszeniemedyk@gmail.com  w sposób umożliwiający niebudzącą wątpliwości weryfikację tożsamości konsumenta (podanie imienia, nazwiska, numeru PESEL). Adres e-mail, z którego konsument składa oświadczenie o odstąpieniu od umowy, powinien być tożsamy z adresem, jaki został podany w chwili zawierania umowy, pod rygorem uznania oświadczenia o odstąpieniu od umowy za bezskuteczne.
  2. W przypadku zawarcia przez Usługobiorcę – konsumenta Umowy na odległość Usługobiorcy nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 1, jeżeli Usługodawca wykonał już zleconą Usługę, na żądanie konsumenta (np. wykonał przyjazd karetką pogotowia ratunkowego), jeżeli wartość wykonanej usługi – według cennika „poza abonamentem” przekracza wysokość pierwszej wpłaty dokonane przez konsumenta z góry przy zawieraniu umowy, o czym mowa w art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. 2020. 287 z późn. zm.).
  3. Poza przypadkami określonymi w ust. 1 i 2 stronom będzie przysługiwać uprawnienie do rozwiązania umowy za porozumieniem stron lub za jedno-miesięcznym okresem wypowiedzenia w przypadku umowy o Abonament zawartej na okres 6 i 12 miesięcy a za trzy- miesięcznym okresem wypowiedzenia w przypadku umowy o Abonament zawartej na czas nieoznaczony.

§8. Odpowiedzialność

  1. Usługodawca oświadcza, że ponosi odpowiedzialność jedynie w zakresie wynikającym z przysługujących mu uprawnień posiadanych przez ratowników medycznych wynikających z ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwem Medycznym (tj. Dz. U. 2021. 2053 z późn. zm.), w szczególności z wyłączeniem odpowiedzialności ponoszonej przez lekarza.
  2. Usługodawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za wykonanie badania medycznego wchodzącego w zakres usług Usługodawcy, w tym pobranie materiału do badań oraz przekazanie wyników badania na wskazany przez Użytkownika adres e-mail.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędnie wypełnione dane w formularzu i szkody tym wywołane.
  4. Usługodawca oświadcza, że posiada wymagane przepisami ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością. 

§9. Reklamacja

  1. Użytkownikowi przysługuje prawo zgłaszania zapytań, uwag i reklamacji w związku ze świadczonymi usługami.
  2. Wszelkie reklamacje związane z wykonaniem Umowy oraz uwagi i pytania należy zgłaszać do Usługodawcy za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: stowarzyszeniemedyk@gmail.com, lub pisemnie na adres siedziby stowarzyszenia: – ul. Zielonogórska 14, 67-100 Nowa Sól..
  3. Usługodawca udziela odpowiedzi na reklamację związane z wykonaniem Umowy za pośrednictwem wiadomości e-mail niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Brak ustosunkowania się do reklamacji przez Usługobiorcę we wskazanym w zdaniu poprzedzającym terminie, oznacza, że Usługodawca uznał reklamację za uzasadnioną.